Valsts policija aizvien turpina saņemt iesniegumus no
iedzīvotājiem, kuri iekrituši tā dēvēto telefonkrāpnieku
lamatās.
Visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku
darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus -
lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar
attālinātajiem autentifikācijas rīkiem. Tāpat krāpnieki izdomā
arvien jaunus melus, lai izkrāptu naudu.
Rīgas Kurzemes iecirknī ir saņemta informācija par gadījumu, kad
telefonkrāpnieki, uzdodoties par sociālā dienesta darbiniekiem,
kādai rīdziniecei izkrāpuši vairāk nekā 3000 eiro.
Numura noteicējā uzrādījies, ka zvana "sociālais dienests", cietusī
uzrunāta krievu valodā un viņai sacīts, ka zvana saistībā ar bērnu
pabalsta piešķiršanu 500 eiro apmērā.
Lai piešķirtu pabalstu, sievietei prasīts nosaukt "Smart-ID" PIN
kodu, ko viņa arī uzticējusi. Lai arī sievietei radušās aizdomas
par to, ka saruna nenotiek valsts valodā, krāpnieki no kartes jau
bija paspējuši noņemt vairāk nekā 3000 eiro.
Par minēto gadījumu sākts kriminālprocess.
Policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem
neatklāt savu bankas kontu pieejas datus.
Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, policija aicina
nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī jāraksta iesniegums
policijā.
Nra.lv